2002      zahraniční sekce      2002

Tuleň 000031, Macek 000043, Delfín 000045

Pondělí 05.08.
Vyjíždíme kol 11 večer autobusem z Victoria station do Edinburghu, kde zahajujem malé vandrování po Skotsku. po cestě nás zabavila starší dámy jež neustále mluvila s Delfínem.

Úterý 06.08.
Sme na místě, vypadli sme v sedm ráno z autobusu. V Edinburghu sme vyrazili hned na hrad, po krátké snídani před branami sme pronikli s davy turistů do útrob hradu. Byl obrovskej a plnej lidí. Další naše cesta byla na památník Calton hill. Po hodinové siestě, jsme slezli ¨ zpátky z kopce a přesunuli se busem do Stirlingu. Po dvouhodinové cestě, jsme šli hledat nocleh. Našli jsme ho v kempu za 6 liber pro všechny a ještě jsme vyfásli pivo a cíga.

Středa 07.08.
V noci pršelo, stan vydržel, jen trochu na vlhl. Vyrazili jsme, po 1,5 míli sme mrkli na Wallace Monument, 180 schodů a příkrý kopeček nás dovedli přímo k němu. Po krásném výhledu z kopce jsme se vrátili do města a zašli na zdejší hrad. Cestou z hradu jsme ještě omrkli Old town jail, ukázku mučidel a smrtících prostředků. Vyrážíme na bus. Po cestě sme zahlédli nápis pivo. Ano. Čseká pub, hned sme skousli Staráče, měli i hafo dalších pivek. Potkáváme i dalšího čecha pokecáme. Ale už musíme vyrazit busem do vesnice Pitlochry. O kousek dál ve vísce Faskally nacházíme za 8 liber nádhernej a velkej kemp.

Čtvrtek 08.08.
Po raním delším polehávání sme se vydali na desetikilometrovou trasu podél řeky. Linn of Tummel, Coronation bridge, Memorial arch, Clunie foot bridge. Cestou sme měli asi 3 zastávky, bylo krásně a my pozorovali zurčící vodopády. další bus ujel a tak sme šli do městečka, potlaki Mirka a ten nás vytáhl na jedno. Nakonec sme jich dali víc a aj nějaků whisky. Mirek nám chtěl zařídit ubytování, ale na konec sme odešli. Vydali sme se zas do kempu Faskalle, ale nakonec se nám zalíbilo v roští. Tuleň byla trošku na kaši a tak jen sledovala, jak holky staví přístřešek, v noci lilo jak z konve.

Pátek 09.08.
Teprve ráno se nám konečně podařilo odjet, do Inverness. Našli sme si místo u vody a dali oběd, málem nám ho sežrali rackové. Chtěli sme očíhnout hrad, ale nebyl přístupný. Tak sme se přesunuli směr jezero Loch Ness. Po omrknutí bájného jezera jsme se ubytovali v kempu na końské farmě ve vesničce Lewiston. Dali sme kartičky a šli spát.

Sobota 10.08.
Po raním gábliku sme se nasnídali, sbalili a šli asi 2 míle na hrad Urquhart, tedy zříceninu. Bylo to nádherné, chvíli sme se zdrželi a kochali se pohledem na jezero. Čekala nás další cesta do města Portree na ostrově Skye. Našli sme kemp a za útočení brutálních mušek sme zalezli do stanu.

Neděle 11.08.
Ranní sprcha byla už potřeba. Poté co jsme zjistili, že bus jede až později sme vyrazili na stopa. delfí n stopla pána a ten nás vzal najednou do Sligachanu. Dali sme se po cestě podél řeky, jež vedla sedlem mezi kopci pohoří Cuillins. Zdolali sme místní kopec a za tuleňovo milých kamarádek mušek. Chybí sedm mil do vesničky u moře. Vzdáváme, sme okousaní a oteklý jak rajčata. Stopli sme si starší manželský páreček a ten nás urychleně odvezl zpět z ostrova na pevninu. Utábořili sme se v Balmacaranu. Mušky zvané "MIDGES" tam, ale byli také. a brutálně útočili dál, museli sme do hospody na pivko.

Pondělí 12.08.
Ráno byl stan obalen muškama, asi je lákala Tuleňovo sladká krav. Dali sme pět mil a došli k hradu Eilean Donan u vesnice Dornie. Da hradu šla jen Macek, mi dali radši kafíčko. Další cíl byl Fort William, kam sme dojeli asi v půl druhý. V kempu pod Ben Nevisem sme se utábořili, začlo lejt a tak sme dali pivečko.

Úterý 13.08.
Vstali sme brzo, batohy zůstali ve stanu, čekal nás Ben Nevis, nejvyšší hora Británie. Vůbec se nechtěl objevit konec hory, ale asi za 4,5 hod sme to konečně zvládli. Tuleň se samo sebou táhl jak smrad, nebylo jí z toho výšlapu dobře. Ale to jnení nic neobviklého. Na vrcholu byla zřícenina meteorologické stanice. Po chvilce se zatáhlo a začlo pršet a byla zzzzzzima .... Ben Nevis má 1344 metrů, ale leze se skoro od nuly. Sešlap nebyl taky žíádnej med, zachránila nás až večerní hospůdka s pivem a horkou čokoládou.

Středa 14.08.
Po trocha zdrženích a hoře žrádla se nám podařilo přesunout do Obanu. Zde sme omrkli destilérku, celou výrobu a taky ochutnávku. Marcelka nechtěla a tak se holky nabídli a požili i za ní. a jeli sme dál do vesnice Luss u jezera Loch Lomond, Vesnička byla podezřela zašitá, popřálo se Tuleňovi k svátku a vypili se její dárky - whisky likéry. alespoň nám pak nevadil hustý déšť.

Čtvrtek 15.08.
Ráno krásné modré nebe, sluníčko. Macek s Tuleňem se vydali na pláž, aby udělali pár fotek. Delfín spí. Vzbudili sme ospalku, podívali se po vesničce Luss a zkusili stopa na hrad Dumbarton. Za deset minut sme už jeli. Hrad byl krásnej, asi milion schodů, ale neva. po prohlídce sme přejeli vlakem do Glasgow. Zde sme zhlédli katedrálu a pomalu se vydali na bus do Edinburghu. Tam sme zalehli v kempu.

Pátek 16.08.
Ráno sme dali kafe, buchtu a vyrazili do města. Byl festival. Den ve městě byl fajn, navštívili sme katedrálu, exkursi o výrobě whisky a prošli si královskou míly (hlavní ulice plná krámků a památných domů). Na konec sme se usadili a sledovali kapely a řádící lidičky. Večer sme šli zpět do kempu, dali pivko a šli spát.

font color="black">Sobota 17.08.
Ráno sme si zabalili a vyrazili zpět do města. po různu sme zastavovali u nejrůznějších kapel a lidí hrajících pouliční komedie. Poté sme dali kafe, potkali ožralého bezdomovce a v 22:00 sme vyrazili zpět do Londýna.